Retour 

Hier vindt u alle informatie betreffende onze retourprocedure, -voorwaarden en -aanvragen. Creavit Belgium staat garant voor betrouwbaarheid en kwaliteit. Zo zijn al onze producten conform met de Europese normeringen voor veiligheid. Wij doen er dan ook alles aan om producten van topkwaliteit te leveren. Toch gebeurt het af en toe dat sommige producten een defect vertonen, het verkeerde artikel wordt besteld of een van jullie klanten het project op de installatie afzegt. Daarom begrijpen we dat de aard van de retour erg van belang is. Om een artikel te retourneren, werken wij volgens onderstaand principe en maken een onderscheid tussen:

Onbeschadigde stockartikelen

  1. Download hier het document om uw retour aan te vragen en stuur het volledig ingevuld terug naar onze service via service@creavitbelgium.be. Of vul ons digitaal formulier in.
  2. U kan enkel een artikel omruilen of terugbrengen indien het nog in de oorspronkelijke én ongeopende verpakking is. Hier krijgt u maximaal 30 dagen de tijd voor, vanaf datum van levering.
  3. Onbeschadigde artikelen in hun originele verpakking zullen terug genomen worden met een aftrek van 10 % transport- en behandelingskosten. Deze 10 % zal niet in mindering gebracht worden indien er omgeruild wordt voor andere artikels.
  4. Voor een reeds geplaatst of geopend artikel is er geen omruiling of teruggave mogelijk.
  5. Omruiling of teruggave na een foutieve levering vanuit Creavit Belgium en na akkoord, zal uiteraard volledig kosteloos verlopen.

Beschadigde stockartikelen

  1. Download hier het document om uw retour aan te vragen en stuur het volledig ingevuld terug naar onze service via service@creavitbelgium.be. Of vul ons digitaal formulier in.
  2. Indien uw retour wordt goedgekeurd, ontvangt u per mail uw persoonlijk ‘Retourdossier’.
  3. Om zo goed en efficiënt mogelijk de aanvraag te kunnen verwerken van het artikel, zijn foto’s of video’s van de beschadiging van essentieel belang. Gelieve hier rekening mee te houden en ons van zoveel mogelijk beeldmateriaal te voorzien.
  4. U krijgt maximaal 8 dagen de tijd om een retour aan te vragen vanaf datum van levering.
  5. Indien de beschadiging een gevolg is van ons transport, zullen we zo snel mogelijk het beschadigde artikel omruilen.

Defecte stockartikelen (onder garantievoorwaarden)

  1. Download hier het document om uw retour aan te vragen en stuur het volledig ingevuld terug naar onze service via service@creavitbelgium.be. Of vul ons digitaal formulier in.
  2. Indien uw retour wordt goedgekeurd, ontvangt u per mail uw persoonlijk ‘Retourdossier’.
  3. Om zo goed en efficiënt mogelijk de aanvraag te kunnen verwerken, zijn foto’s of video’s van het defecte artikel van essentieel belang. Gelieve hier rekening mee te houden en ons van zoveel mogelijk beeldmateriaal te voorzien.
  4. Onze eigen Servicedienst zal het defecte product in onze eigen testruimte analyseren.
    a. Bij effectief defect sturen we kosteloos een nieuw product naar u toe.
    b. Is er uiteindelijk geen sprake van deffect? Dan zal het product samen met onze bevindingen teruggestuurd worden. Hier kunnen, indien nodig, transportkosten voor worden aangerekend.



Indien u via een andere weg een retour aanvraag regelt of niet de gevraagde informatie beschikbaar is, kan het zijn dat wij deze niet op dezelfde termijn kunnen afwerken als de aanvragen die via de service@creavitbelgium.be gestuurd worden.